Acasa / Home Despre noi / About usPoze macheta feroviara / Photo electric trainsContact
 
utilizator
parola
» RECUPEREAZA PAROLA » CONT NOU
produse / products
 
servicii / services
 
peisaje feroviare / rail landscape
 
film / movie
 
Lucrarile mele / My work
 
Poze poduri in realitate / Pictures of bridges in reality
 
Pod viaduct / Viaduct bridge
 
Pod forth / Forth bridge
 
Galeria de produse / product gallery
 
piese electronice second hand
 

Trenulete electrice si accesorii pentru ele

Pod arhitectural din metal pentru trenulet electric

Executam modeling feroviar pentru pasionatii de trenulete electrice miniaturale.

Teraformare si machete feroviare miniaturale

Pod curbat miniatural scara HO pentru trenulet electric si gura de tunel 
Munti si dealuri, campie si ses, apa limpede si mlastini cu stuf, plante si copaci - orice exista in natura poate fi replicat la scara, cu atentie pentru a reproduce cat mai fidel realitatea.

Confidentialitate si cookies

Politica de confidentialitate si cookies »

EnterClick.ro - Generator trafic web

Top25.ro

sigla

Trafic

poze poduri reale

poduri SUA

poduri Romania

poduri din toata lumea

pod lotru

pod lotruUna dintre lucrarile de arta de pe reteaua CFR care fac  din plin dovada ingeniozitatii si a temeiniciei muncii proiectantilor si a constructorilor romani este  Podul Lotru.

Lucrarile de constructie a Podului Lotru au demarat in anul 1899 si acesta a fost dat in circulatie in 1903. Suprastructura sa era alcatuita din tabliere metalice (comandate in Franta), din grinzi cu zabrele cale jos 4 x 50 m, oblic dreapta la 35 de grade, calea pe pod fiind situata in curba. Infrastructura sa a fost realizata din zidarie de piatra imbinata cu mortar de var hidraulic si beton de var hidraulic slab, fundat direct in stratul de nisip neuniform, cu pietris si bolovanis, la circa

17 m de la nivelul superior al traversei. In anul 1964, podul a fost consolidat. Patru ani mai tarziu, in apropierea sa a inceput construirea hidrocentralei Gura Lotrului, cu lacul de acumulare aferent, iar nivelul apei in zona podului a crescut pana la cota de 310 m comparativ cu nivelul superior al traversei, care este de 312,5 m. Prin urmare, infrastructurile podului au fost practic inundate, in timp inregistrandu-se degradari ale mortarului din rosturi.
In anii '80 ai secolului XX amenajarea hidrotehnica a raului Olt a atins maximul prin construirea unui mare numar de hidrocentrale si lacuri de acumulare, printre care si cele de la Calimanesti, Turnu si Lotru. Acest fapt a impus construirea unor variante ale caii ferate situate de-a lungul raului, dar Podul Lotru a fost in continuare utilizat.
In conditiile in care infrastructura podului s-a aflat permanent sub nivelul apei, nu au putut fi efectuate verificarile periodice si nici lucrarile de intretinere necesare asigurarii sigurantei circulatiei. O alta consecinta a inaltimii reduse a podului a fost si aceea ca nivelul apei in lacul de acumulare nu poate fi ridicat la cota maxima proiectata si, prin urmare, hidrocentrala lucreaza sub parametrii normali. Aceasta situatie afecteaza asadar atat activitatea la calea ferata, cat si pe cea de la hidrocentrala.

Podul de cale ferata proiectat se inscrie in categoria lucrarilor de constructii de importanta I, categorisire ce tine cont de criteriile de calitate ce trebuie respectate la executia lucrarii.
Lucrarile de infrastructura la noul pod au inceput in aprilie 2002 si calendarul lor se intinde pe 36 de luni, termenul de finalizare fiind situat in anul 2005.

 

 

diverse

Companii feroviare europene de călători

Acronim Denumire completă   Ţara
ATOC Association of Train Operating Companies UK Regatul Unit
BCh Беларуская Чыгунка Belarus Belarus
BDZ Български държавни железници Bulgaria Bulgaria
BLS BLS Lötschbergbahn Elveția Elveţia
ČD České dráhy Rebuplica Cehă Republica Cehă
CFL Chemins de Fer Luxembourgeois Luxemburg Luxemburg
CFM Calea Ferată din Moldova Moldova Republica Moldova
CFR Căile Ferate Române România România
CP Caminhos de Ferro Portugueses Portugalia Portugalia
DB Deutsche Bahn Germania Germania
DSB Danske Statsbaner Danemarca Danemarca
FS Trenitalia Italia Italia
GySEV Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt. Austria Austria
GySEV Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Rt. Ungaria Ungaria
Hrvatske Željeznice Croația Croaţia
Iarnród Éireann Irlanda Republica Irlanda
Srpske železnice Serbia Serbia
MÁV Magyar Államvasutak Ungaria Ungaria
Македонски железници Macedonia Republica Macedonia
NIR Northern Ireland Railways Irlanda de Nord Irlanda de Nord
NS Nederlandse Spoorwegen Olanda Olanda
NSB Norge Statsbaner Norvegia Norvegia
OSE Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Grecia Grecia
ÖBB Österreichische Bundesbahnen Austria Austria
PKP Polskie Koleje Państwowe Polonia Polonia
Regiotrans Regiotrans România România
RENFE Red Nacional de Ferrocarriles Españoles Spania Spania
RZhD Российские железные дороги Rusia Rusia
SBB Schweizerische Bundesbahnen Elveția Elveţia
CFF (*) Chemins de Fer Fédéraux Suisses Elveția Elveţia
FFS (*) Ferrovie Federali Svizzere Elveția Elveţia
Servtrans Servtrans România România
SJ Sverige Statsbanor Suedia Suedia
SNCB Société nationale des chemins de fer belges Belgia Belgia
NMBS (*) Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen Belgia Belgia
SNCF Société nationale des chemins de fer français Franța Franţa
SP Chemins de fer privés suisses Elveția Elveţia
Slovenske železnice Slovenia Slovenia
TCDD Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Turcia Turcia
TGOJ Trafikaktiebolaget Grängesberg-Oxelösunds Järnvägar
Europa
VR VR-Yhtymä Finlanda Finlanda
UZ Укрзалізниця Ucraina Ucraina
ŽSR Železnice Slovenskej republiky Slovacia Slovacia